söndag 19 juli 2009

Egentid vs familjetid

Vill jag ha familjen samlad funkar två saker bäst:
Köpa hem pizza & coca-cola, så vips är hela familjen samlad.
Eller:
Klä av sig de mesta av kläderna. Milo börjar ivrigt flaxa med armarna och smaska med munnen, mat. Noah springer runt och klappar mig på stjärten och skrattar (något som han & F tycker är roligt...) medans F står och tittar på och funderar på om brösten alltid varit lika små eller om det beror på amningen. För att sedan kläcka ur sig den frågan högt...

Vill jag däremot ha egentid så låser jag in mig på toan, slår på duschen och läser en tidning.
Eller, slänger ut lördagsgodiset och några kalla öl på gräsmattan.

Vill Fredrik ha lite egentid så är de bara att påminna mig om att de börjar bli slutet på månaden så räkningarna måste betalas.
Då kommer genast syskonvagnen väl till pass så jag kan ta båda pojkarna och gå.

6 kommentarer:

ewa sa...

Oh gud de är alltid lika roligt att läsa dina inlägg:p ingen lilla syster på G?

kicki sa...

Nej inget syskon på väg. Vet inte riktigt hur jag/vi skulle hinna med det nu.
Eller inte hur man får en tjej heller för den delen, här blir de pojkar :)
Ni då?

Linda sa...

Underbart roligt! Den där objektifieringen verkar dock inte så lite knäckande, jag skulle typ bryta ihop. En liten stund iallafall :)

kicki sa...

Det gjorde jag oxå, första året vi var ihop. Man vänjer sig liksom :)

ewa sa...

hehe nej inget syskon på väg här än..vi har riktiga karlar vi för dom göra bara riktiga karlar..;

kicki sa...

Ha ha, verkar så.