tisdag 6 april 2010

Väckning

Har lämnat Noah på dagis, myst lite med Milo och nu sover han. Vilket jag lovade mig själv i morse att jag också skulle göra när han gjorde men så blir det aldrig.
Noah sover till närmare sju nu istället för sex, himla skönt.
När man är förkyld så begränsas sovställningen till ryggläge om man vill kunna andas.
Så igår morse när Noah var vaken men inte jag riktigt så ställde han sig upp i sängen och kastade ner napparna på kudden fast han missberäknade lite och kastade dom rakt i ögat på mig.
Tur att jag inte var vaken i och för sig men ändå inte skönt.
Väste väl ur mig ett "aaaajj!" halvt i sömnen för när jag tittar upp så är Noah två centimeter från ögat och frågar:
-Gick det bra? Var inte meningen. Förlåt.
-Jag vet. Det gör inget.

Sen pussar och blåser han på ögat.
Sötnos.

Inga kommentarer: