tisdag 15 juni 2010

Kort strejk tydligen

Helt plötsligt så vägrar datan ladda upp kort. Får prova senare igen då, eller annan dag.

Började dagen med att ta en promenad med Linda, småungar & hundar. Naturligtvis så var det skitväder, regn och blåst. Ingen sport med sol.
Gick in och fikade lite efter, kändes genast bättre.
Sen slocknade Milo i vagnen.
Hade drygt en timme av "egentid". Inte mycket av den varan just nu.

Efter dagis så skulle Noah naturligtvis cykla så då fick Milo åka vagn och Basse en promenad.
Förstår inte hur dom där små benen orkar cykla så långt och så fort. Men jäklar vad han trampar på.

Ikväll har han "jobbat" med pappa och farfar. Hämtat virke och fixat för altan.
Jag gillade Noah´s kommentar häromdagen. Frågade om dom skulle komma in och äta?
-Nej, måste göra klart altan först.

Helt rätt inställning!
Tyvärr så var han ensam om den.

Just ja, en av presenterna som jag fick av Fredrik var ett par snickarbyxor med tillbehör.
Så nu är jag inte projektledare längre utan bara "en av arbetarna". Attans!

3 kommentarer:

Linda sa...

Oavsett klädsel och formell rang är det det informella ledarskapet som är det som gäller :)

F.ö. är ordverifieringen idag 'nonapo', vet Storebror om att det är nappslutartider? :)

kicki sa...

Ja men visst är det så, och jag har även annan färg på mina byxor å det måste ju betyda nåt i alla fall.
Storebror ser allt =)

Linda sa...

Förresten, är Milo petig vad det är för sorts nappar? Annars får han gärna Emils (om du tycker att det är okej, efter kokning såklart), han som tappar bort dem hela tiden :)