måndag 15 december 2008

Luciafirande

För att inte N skulle behöva ha med sig en mamma på dagis som luktar barnkräk så tog jag en snabbdusch innan läggdags. Passade på medans båda barnen sov, trodde jag. Efter en stund kommer pappan upp med en skrikandes M på armen och meddelar att även N är vaken. Duscha kan jag göra en annan gång.
Tur att de är vinter och att hår på benen är modern nu. Eller?
Och F hade rätt, M kräktes ändå ner mig i natt igen....

På morgonen var vi på luciafirande på dagis. N var tomte och så söt. Tyckte jag var duktig som fick med mig båda barnen och kom i tid. Kom även ihåg kameran, tyvärr nästan slut på batteri. Typiskt mig.

M sov hela tiden, skönt. Tur att han är van höga ljud tack vare sin storebror.
Sov till och med en stund i vagnen när vi kom hem.
Mamman fick gå på toaletten, helt själv, lyx! Ja jag vet, man ändrar sina guldkanter när man har två små. Oftast en som hänger i benet och en på bröstet.
Nu ska vi gå iväg och väga & mäta. Allt tuttande dygnet runt borde ju märkas.

Inga kommentarer: