söndag 14 december 2008

Snöig helg

Denna helg har varit en riktig vinterhelg, alldeles vitt av snö ute. Riktigt vackert.
Fredagen började vi på buspalatset. F var också ledig så vi åkte dit allihopa. Även farbror Martin följde med. Perfekt att ha med en alldeles egen "manny" =)
Efter de tog vi en sväng på stan medans M & N sov i sina vagnar.
Kvällen blev lugn med slapp i soffan och Idol.

På lördags morgonen så tog jag o M en lång sovmorgon, skönt. Behövdes verkligen. Fast de hade nog även min kille behövt....men de får bli en annan gång. Sen fortsatte vi med städning när N sov. Jag var så trött o grinig men som tur är så är min kille bra på att fixa de. Tack!

Senare kom farbror M hit och var manny igen, härligt! Han är ju som ett kinderägg, manny och kock i ett o samma paket. Så senare gjorde han god middag åt oss allihopa.

Mina föräldrar och moster A var också här. Vilket N uppskattar otroligt mycket, och även vi så klart. Så skönt med familj o vänner som kommer hit. Är så tacksamma att vi har er alla!
N tackar speciellt moster A för hennes goda kakor. Undra hur de kom sig att ett av hans första ord var "kaka"?

Söndagen tillbringade vi mestadels hos våra vänner D & L och deras små brudar. Tur att N gillar att leka med dockvagnar o pussa tjejer.

I morgon är de julsånger o tomtekläder på dagis. Ska bli roligt att se hur N gör för på sången annars så säger han inte ett pip. Ja ja han kommer vara söt i tomteluva i alla fall.
Apropå de så blir de nog inga julkort i år. Helt omöjligt att få ett ok kort på N & M verkar de som. I alla fall när de har sina tomtekläder på sig.

Nu är de soffan o glass som gäller.

Inga kommentarer: