onsdag 8 april 2009

Han gör det igen

Idag är farmor här med oss. Leker med N och de har påskpysslat lite. Fast blåsa såpbubblor är nog bäst ändå.
Och naturligtvis så sover M hela förmiddagen när jag faktiskt har tid för han fast N är hemma. Somnade klockan nio och sover fortfarande. De händer aldrig när jag är hemma själv.
Kan bero på att han är lite extra trött av hostan och förkylningen. Tycker så synd om han när han hostar så. Lilla fisen.

N är så mammig nu. Jag ska göra allt. Klä på, lägga, borsta tänder, tvätta händer, ja allt.
Att ha en mammig tvååring är lite som att vara såpakändis, de är snart över. Det här är mina fem minuter i rampljuset. Har svårt att tänka mig att han vill sitta på skötbordet när jag sminkar mig, diska, dammsuga mm när han blir lite äldre.
Då blir de nog pappa som är bäst.

Inga kommentarer: