onsdag 1 april 2009

Hosta & klibbiga ögon

Varje morgon när barnen vaknar vid sextiden så har jag samma tanke, så fort dom somnar igen så ska jag också sova. Är ingen morgonmänniska, men efter det att N lärde sig gå har jag inget val. Innan dess kunde man i alla fall tvinga kvar han en liten stund.

Och nu sover båda barnen, samtidigt.
Inser då att de finns annat att göra än sova. Har precis duschat! Lyx.

Hade F varit döv/blind så hade han inte känt igen mig utan bebiskräkdoft när han kommer hem. Inte varje dag han kommer hem till en nyduschad tjej som dessutom luktar parfym.
Vågade inte raka benen, de hade varit för mycket. Skulle nog börja misstänka att jag haft manligt besök i så fall

Sen måste jag förbereda middagen.

Missade familjen annorlunda och deras 8-10 barn i måndags. Behöver liksom dom en gång i veckan för att få lite perspektiv på saker.

N är lite bättre i alla fall. Ingen feber denna vecka men hostan ger inte med sig så han får vara hemma från dagis hela veckan.
I natt hade M lite hosta och aningens klibbiga ögon. Inte han också. Lilla skrutten.

Dags att fixa lite nu innan dom vaknar igen.
Fördel när båda sover är att jag får lite egentid, nackdel när de vaknar samtidigt att de får ingen egentid.

Inga kommentarer: