lördag 17 oktober 2009

Envis liten rackare

Försöker vänja om Milo till att somna och sova i sin säng. Oftast så somnar han på eller bredvid mig och sen får jag lyfta över honom.
I förrgår så försökte jag "buffa" rumpa, vyssja, prata, ignorera men inget fungerade. Tyvärr så var Milo envisare än mig och efter en kvart gav jag upp och han somnade på mig.
Klösandes på halsen som vanligt.
Är någon dum vana han har, ska klösa mig på hals, bröst, armar eller näsa, ja nästan vad som helst som gör ont och absolut inte går att sova för.

Idag var svärföräldrarna här så jag beklagade mig lite för svärmor att Milo är så envis (ingen aning om vem han är lik...).
Med tre barn så har hon en del bra tips.
- Tryck ner rumpan och vyssja. Så fick jag göra.

Sagt och gjort. Ha! Han somnade i sin säng. I och för sig så höll han i och klöste min arm, men ändock.
2-1 till mamman!

I morgonbitti så kommer det vara 7-1 till Milo för jag kommer vara för trött i natt.

Inga kommentarer: