fredag 28 januari 2011

Inget Mulle Meck, ja inget annat roligt heller för den delen

Tjugo i sex. Inte ens tjugo över sex. Nej då, före.
Jag håller på att kräkas vad trött jag är.
Barnens och min dygnsrytm passar inte särskilt bra nu.
Inte alls faktiskt.
Lovade mig själv att vara glad och låtsas vara pigg när dom vaknade.
Men icke. Inte den tiden.

Igår när dom vaknade klockan sex så skulle Noah ha välling.
Jag förklarade att han inte får nån välling på natten, bara på morgonen.
Då svarar min man att "ja men klockan är ju sex".

-Så länge han inte kan klockan och det är mörkt ute så är det natt!"

Att sova med Milo är ibland som att sova med ett litet fyllo.
När än han behagar vakna på natten så börjar han med sitt heeej.
Och fortsätter 10-15 gånger till.
Naturligtvis så måste man svara varje gång. Och gör jag inte det så tar han sina små händer och vänder mitt ansikte mot sitt.
Och eftersom han sover med handen innanför blöjan så luktar det inte alltid hallonbåtar heller.
Så till slut somnar man med en svag pinkdoft på kinderna.

I bästa fall...

2 kommentarer:

Ewa sa...

hahah du är för rolig:)
sammtidigt som jag kan känna av den en irriterande kännslan;)
typiskt en karl kommentar,men skulle dom kliva upp å fixa välling då??nopp.
du gör de bra vännen:)

kicki sa...

Jo den irriterande känslan ligger där och pyr på morgonsidan :)