fredag 2 januari 2009

Bläckfisk

När någon har sagt att nån är som en bläckfisk så har jag trott att de menar nån slemmig kille med armar överallt. För mig känns de som en bläckfisk.
Tills nu. Inser att de kanske bara är en bra pappa de pratat om. För vad kan vara bättre än att ha åtta armar om man har barn? Jag har två barn och två armar, inte tillräckligt ibland. Eftersom jag oftast ska amma samtidigt som N ska bytas på, maten ska lagas, hunden måste ut, jag själv måste kissa (bajsar även ibland, om tid finnes förstås. Sånt är ju en lyx numera.), tvätten ska hängas och diskmaskinen plockas ur.

Nu när F är ledig så funkar ju detta ändå men till veckan börjar han jobba igen.
Så om ni känner nån bläckfisk som vill jobba ideellt som manny så är de bara att slänga hit honom.

Inga kommentarer: