lördag 24 januari 2009

Insnöad

Vilket snöoväder de är ute nu märkte jag. Har varit mest inne idag förutom när jag la grabbarna i omgångar. Först M och sen N. Men då snöade de inte i alla fall. M fick stå på altan så det inte skulle blåsa på han och för att de inte skulle väcka varann så fick N stå ute. Offrar storebror för lillebror. Och som pricken över i så fick inte N nån "barnvakt" heller eftersom vi bara har en här. Men som tur var så låg han bara snällt och väntade när han vaknade på att vi skulle komma ut.

F och svärföräldrarna har varit i huset idag medans jag varit här med barnen. N fick modellera i dag, han satt stilla i 1 1/2 timme och lekte med det. Rekord! Har inte varit stilla så länge nån gång tror jag. Han kan ju inte ens kolla på tv i fem minuter....
Hoppas han kan roas av de lite i morgon också.

Om jag hinner städa i morgon så flyttar vi nog hem igen då. Lister och sånt kan vi leva utan bara tapeter och färg är där det ska. Tjohoo. Längtar hem till min säng nu.

N ska vara hos mormor & morfar i morgon för annars så hinner man inget. Hoppas på bättre väder så de går att vara ute lite.

Borde lägga mig nu eftersom N vaknar före klockan sex på morgonen men de är så skönt att sitta själv en stund när alla andra sover.

N & M badade tillsammans ikväll, mysigt. Ja tills N började hälla vatten i M:s ansikte, då räckte de. Men de var kul så länge de varade.

Go kväller.

Inga kommentarer: