lördag 24 januari 2009

Våga fråga

På nyår var vi på fest/middag med lite annat folk. När jag satt på sängen kom de in två nyfikna tjejer med massa funderingar....

- Var kommer mjölken ifrån?
- Brösten. (den gick ju bra...)
- Hur vet man när den är slut då och hur kommer det ny?
- Jaa, de fixar kroppen på nå vis.

- Jag vet var barn kommer från.
- Jahaa. (Tack för mammor som informerar sina barn så jag slipper)
- Ja dom kommer från puppilura.
- Mm, de gör dom.
- Men ibland så skär man upp magen och tar ut dom också. För de har J gjort så de vet jag.
- Ja så kan man också göra.
- Vart kom M ifrån?
- Puppilura. (hoppas nu att raketer ska börja skjutas snart....)
- Måste du skära upp där då?
- Nej. (nu börjar jag verkligen hoppas att nån mamma saknar sina barn....)

- Finns Gud?
- Öhh, vet inte riktigt.
- Jo de gör han, i luften.
- Ok, tack för informationen men nu är mjölken slut.

Måste nog börja förbereda mig tills N kommer med sina frågor. Eller så skickar jag bara han vidare till sin pappa. Känns som ett ganska lockande alternativ.

Inga kommentarer: